איך להצליח בארגון ולשמור על עובדים טובים

הערה קטנה לפני שתתחילו לקרוא – אני לא מנהלת משאבי אנוש 🙂 אני מנהלת פרויקטים שאיבדה כמה עובדים יקרים בגלל טעויות נפוצות.

הפוסט הזה על תופעה מאוד שכיחה באנף שלנו נדידה של עובדים.
כולנו החלפנו מקומות עבודה או איבדנו עובדים יקרי ערך בארגון מסיבה אחת בלבד – חוסר תקשורת בין עובד למנהל.
במקרים רבים עובד מחליט לשנות את מקום העבודה שלו מסיבות שונות מכסף ותנאי העסקה.
הנה כמה דוגמאות:
1.לנוסע במרצדס למכולת – לתת לעובד המוכשר במשהו אחד להתעסק במשימות שלא עונות על הכשרה שלו.
לדוגמא – מתכנתת מאוד מוכשרת שיצא לי לעבוד איתה שוקלת להחליף עבודה בארגון מצוין רק בגלל שבזמן אחרון היא מטפלת בתמיכת לקוחות.זהו הוא תחום שלא מעניין אותה והיא לא רוצה להתעסק בו.
2
.ראש לשועלים או זנב לאריות – כאשר יכולות של העובד עונים בהרבה על יכולות הנדרשות לתפקיד.לא פעם ראיתי מקרים בהם בגלל אילוצי לוחות זמנים וכוח אדם.עובד מסויים נאלץ לבצע תפקיד שלא מאתגר אותו ולא דורש ממנו את מירב במשאבים שלו.
לדוגמא – מעצבת מאוד מוכשרת שנאלצת לבצע ב90% מזמנה משימות של עריכה וחיתוך.

במקרים אלו ומקרים דומים כל מה שצריך לפעמים הוא שיחה כנה בין עובד למנהל שלו. לצערנו במקרים רבים היוזמה הזו צריכה להגיע מעובד שצריך לפנות למנהל שלו ופשוט להגיד "אני לא מאושר בתפקיד שאני מבצע כרגע".אך במקרים רבים העובד לא רוצה ליזום את השיחה והמנהל לא רגיש לעובדה.
הרי ידוע שכאשר עובד מבצע משימות שהוא לא אוהב הארגון הוא זה שיפגע.

יצא לי לנהל את השיחה הזו כמה פעמים גם בכובע של עובד וגם בכובע של מנהל – אני יכולה להעיד כי רק דברים טובים ונהדרים יצאו משיחות אלו. בכל מקרה אני מעדיפה לעשות את השיחה מאשר לחפש מקום עבודה אחר במקום לתת את הצ'אנס האמיתי, וכמובן שבתור מנהלת אני מעדיפה לעשות את השיחה הזו עם העובד ולא לשמוע על כך שהוא עוזב.

אני כותבת את הפוסט הזה מסיבה פשוטה – למרות שאין פה משהו חדש שאנשים לא יודעים , אני ממשיכה לראות מקרים מסוג זה בין חברי ובין עמיתי לעבודה.

אם זה יעזור לשמור עובד אחד במשרה שלו – הפוס הזה עשה את העבודה 🙂

כתיבת תגובה